De ce ai nevoie de un content writer pentru afacerea ta?

În calitate de manager al unei afaceri, ai o grămadă de lucruri de care să te ocupi. Scrierea de texte și articole pentru website-ul tău devine, de multe ori, un lucru lăsat pe planul doi sau trei. Ei bine, într-o eră în care informația înseamnă putere, acest lucru nu este deloc benefic pentru afacerea ta. Dacă nu ești tu însuți un mic scriitor care să aibă timp liber, să se priceapă și la cuvinte, dar și la optimizarea SEO, atunci e clar: ai nevoie de un content writer profesionist care să se ocupe de site-ul tău. Află din acest articol ce face un content writer și cum îl alegi pe cel mai bun pentru nișa ta!

Ce înseamnă un content writer profesionist?

Mulți proprietari de afaceri cred că un content writer este cel care doar postează niște articole pe blog, ca să fie la număr și să îți impresionezi vizitatorii site-ului cu multitudinea de articole. 

De fapt, nu este deloc așa. Da, un content writer scrie. Asta poate face și un elev de liceu. Însă contează și cum scrie. Iar aici intervin diferențele între content writerii profesioniști și cei amatori. 

Un content writer profesionist nu scrie doar pentru că e miercuri și e ziua de postat pe blog. Un content writer care chiar știe ce face are o strategie. Face un research SEO. Aplică anumite tehnici de scriere care să îndeplinească un dublu rol:

– pe de o parte, să rezulte un text prietenos pentru cititori și care să aducă informații noi și valoroase,

– pe de altă parte, textul trebuie să rankeze bine în Google, pentru a genera trafic organic pe site-ul tău.

Poate un elev de liceu să facă aceste lucruri? Cu siguranță, nu. Un content writer are ani sau zeci de ani de experiență în spate și știe să se adapteze fiecărei nișe și fiecărui proiect în parte. 

Ce face un content writer pentru afacerea ta, de fapt?

Un content writer se ocupă de tot ce înseamnă text:

  • conținut pentru paginile site-ului tău,
  • descrieri de produse și categorii de produse,
  • articole de blog, 
  • postări pentru rețelele sociale,
  • ebook-uri, 
  • comunicate de presă,
  • ghiduri,
  • diverse scripturi și multe-multe altele de acest fel.

Toate aceste texte trebuie să fie optimizate SEO. Altfel, oamenii pur și simplu nu le găsesc online și le ții degeaba pe site-ul tău. Toată activitatea unui content writer are în spate o strategie bine pusă la punct și un research adecvat fiecărui proiect în parte.

Cum alegi content writerul potrivit pentru afacerea ta?

90% dintre afacerile mici și mijlocii nu au nevoie de un angajat intern care să se ocupe de content writing. De ce? Pentru că pur și simplu acel angajat nu va avea suficientă activitate încât să își justifice salariul. 

De aceea, recomandarea cea mai bună este să lucrezi cu o agenție de content writing sau cu un freelancer care să îți ofere servicii exact când, cum și în ce cantitate ai tu nevoie. Astfel, îți vei optimiza costurile. 

Atunci când alegi o agenție de content writing, iată care ar trebui să fie criteriile tale:

  • Pare evident că gramatica și punctuația ar trebui să fie perfecte, însă ai fi surprins să știi câți așa-ziși content writeri nu stau bine la acest capitol. Cere un portofoliu sau un articol de probă și fii foarte atent la acest aspect. 
  • Cere informații despre experiența SEO a acelei agenții. Tu nu vrei doar texte, vrei texte optimizate SEO. Dacă nu primești acest lucru, la fel de bine ar putea să-ți facă un elev de liceu textele. Impactul în Google va fi același – zero. 
  • În ceea ce privește costurile, ferește-te de extreme. Cine îți cere prea puțin, face practică plătită din banii tăi. Cine îți cere prea mult, profită de faptul că cererea de content writing de calitate este în continuă creștere. Sfatul nostru este să ceri oferte de la mai multe agenții și să mergi pe tarife medii, după ce verifici și criteriile de mai sus.
  • Asigură-te că agenția pe care o alegi va fi într-adevăr aliata ta. Nu vrei să primești doar texte. Vrei să știi că cineva e acolo, de partea ta, că îți răspunde prompt și profesionist mesajelor și întrebărilor tale. Ai nevoie de un aliat care să te ducă spre succes, nu doar de un alt colaborator.

Și încă ceva!

Așadar, un content writer bun trebuie să fie profesionist pe tot ce înseamnă text și optimizarea SEO a textului. Totuși, nu cere unui content writer să îți editeze și pozele în Photoshop, să îți facă modificări tehnice la site, să îți rezolve diverse erori ce țin de IT sau… să vorbească la telefon cu clienții tăi. Pentru aceste activități, există freelanceri și agenții specializate. 

Sperăm că te-au ajutat aceste informații și acum știi de ce ai nevoie de un content writer pentru afacerea ta și cum îl alegi pe cel mai potrivit! 

Nu ratati:

Trending

spot_img

Stiri verificate. Stiri reale.

Navigare rapida

Follow us